خريد و فروش طرح ترافيک «کلاهبرداري» است


گروه اجتماعي: معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران از ابلاغ دستور صدور کارت بليت‌هاي مدت دار براي خبرنگاراني که طرح ترافيک دريافت نکرده‌اند خبر داد. به گزارش ايسنا، محسن پورسيدآقايي در جمع خبرنگاران گفت: امروز به دليل بررسي اعتراض فرمانداري به نرخ‌هاي کرايه اتوبوس و تاکسي به شوراي شهر آمده بوديم که با اعمال تغييراتي مشکل نرخ کرايه اتوبوس حل و در مورد نرخ کرايه‌هاي تاکسي نيز پيشنهاد داديم که اين لايحه برگشت داده بشود تا نظرات جديد خود را اعمال کنيم، اما واقعيت اين است که ما نکات فرمانداري در مورد نرخ تاکسي را پذيرفته‌ايم، چراکه اگر قبول نکنيم لايحه به شوراي حل اختلاف ارجاع داده مي‌شود که اين مسئله زمان بر است.
پورسيدآقايي در مورد انتشار گزارشي درباره خريد و فروش طرح‌هاي ترافيک گفت: بيشتر خريد و فروش‌ها جنبه کلاهبرداري دارد. 
چراکه امسال کارت‌هاي شناوري وجود ندارد که بخواهند آنها را بفروشند. بلکه مجوزهاي سيار به برخي سازمان‌ها داده شده که کاملا فرآيندش منطبق بر طرح ترافيک فعلي است و مانند کارت شناور قبلي نيست؛ چراکه در کارت شناور قبلي روزانه مي‌توانستند سه خودرو را ثبت کنند و تردد کاملا رايگان بود اما در مجوزهاي سيار مبلغ به صورت آزاد براساس ساعت تردد و نوع آلايندگي از ۱۳ هزار تومان تا ۳۶ هزار تومان خواهد بود و اصلا به صرفه نيست که اين کارت را خريد و فروش کنند و به نظر مي‌رسد برخي‌ها مي‌خواهند از عدم اطلاع مردم سوءاستفاده کنند.
 از آنجايي که برخي عادت داشتند که اين کارت‌ها را بفروشند حالا برايشان سخت است که اين تغيير را قبول کنند. البته اين مجوزهاي سيار به برخي دستگاه‌ها براي جابه جايي شخصيت‌هايشان داده شده بود که هر روز مي‌خواستند از يک خودرو استفاده کنند اما در مجوزهاي سيار تنها مي‌توان هر روز يک پلاک را تغيير داد.
پورسيدآقايي در مورد نقش اتحاديه آژانس‌ها در اين بازار داغ خريد و فروش گفت: در مورد سهميه‌هاي آژانس‌ها با سوءاستفاده‌هايي مواجه شديم چراکه براساس مصوبه شورا هزينه طرح ترافيک براي آژانس‌ها با ۵۰ درصد اعمال مي‌شود که متاسفانه شاهد آن هستيم که معدود افرادي در اين قشر زحمتکش سوءاستفاده‌هايي مي‌کنند که قطعا در صورت کشف اين موضوع علاوه بر لغو سهميه آژانس مربوطه از طريق اتحاديه برخوردهاي لازم صورت خواهد گرفت.
۱۵۰۰ خبرنگار در نوبت طرح ترافيک
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران همچنين در پاسخ به برخي انتقادات مبني بر اعتراض خبرنگاران به عدم دريافت طرح ترافيک گفت: بپذيريد که سقف سهميه‌ها کاهش يافته و اين در همه گروه‌هاي سهميه‌بندي رخ داده،‌ يعني جانبازان، بنياد شهيد، خبرنگاران، اساتيد و... تنها بخشي از آنها سهميه گرفته‌اند و با اينکه ما به ۲۰۰۰ نفر از خبرنگاران سهميه داده‌ايم هنوز ۱۵۰۰ نفر پشت نوبت مانده‌اند. وي با بيان اينکه ما پيشنهادات مختلفي را مطرح کرديم تا موجب رضايت جامعه خبري شود اما مورد پذيرش قرار نگرفت، گفت: ما به رسانه‌ها پيشنهاد داديم که نحوه تخصيص سهميه‌ها به رسانه‌ها و افراد از سوي وزارت ارشاد باشد که قبول نکردند و همچنين پيشنهاد داديم که به رسانه‌ها در سقف اعتبارات‌مان شرايطي را فراهم کنيم که از سرويس کارپينو در اياب و ذهابشان استفاده کنند که بازهم قبول نکردند. به همين دليل پيشنهاد داديم که کارت بليت حمل ونقل عمومي‌تا ۳۵۰ هزار تومان به خبرنگاراني که در سامانه ثبت‌نام کردند اما به آنها آرم داده نشده در وهله اول اين کارت‌ها داده شود و پس از آن سايت مجددا باز شود تا مابقي خبرنگاراني که خودرو ندارند و طرح ترافيک هم ندارند از اين کارت استفاده کنند که روز گذشته دستورات آن صادر شد و تا هفته‌هاي آتي عملياتي مي‌شود.

سرانجام بازگشايي خط هفت مترو
پورسيدآقايي در مورد سرانجام بازگشايي خط هفت مترو گفت: ما قول داده بوديم که هفته اول خرداد ماه بخشي از خط هفت افتتاح شود اما به دليل مشکلاتي که در تامين مالي داشتيم و همچنين واردات برخي از قطعات نتوانستيم به قول خود عمل کنيم اما اميدواريم در هفته آخر خرداد ماه شش کيلومتر از خط هفت را با تجهيزات کامل وارد مدار کنيم.